divendres, 3 d’agost del 2012

Tongariro

I el segon día vam pagar una excursió amb guies al Tongariro Alpine Crossing. Diuen que és una de les 10 millors rutes d'un dia (one day track) del món. Els guies ens van dir que feia uns dies els geòlegs havien detectat una sèrie de moviments sísmics de magnitud 2.5 en l'escala de Richter. De fet, caminant ni tan sols es notava, però semblava que alguna cosa estés passant aquells dies. El cas és que érem tota una colla, una vintena de persones, que ens vam endinsar en aquest parc nacional. I ens va fer un sol espatarrant.

El Tongariro Alpine Crossing té uns 20 km i creua la zona volcànica entre el Tongariro i el Ngauruhoe. Comença amb una pujada d'uns 4 km per una vall que porta a Soda Springs. No és que sigui una font d'aigua amb gas, però fa uns anys baixava aigua amb bombolles degudes al sofre que provenia dels volcans de la zona.

Una pujada d'uns 45 minuts ens va portar a la vora del Ngauruhoe, un volcà que estava fumejant. Vam passar per sobre de les cendres que va deixar la seva última erupció fa uns trenta anys. Vam arribar a una plana bastant gelada entre el Ngauruhoe i el Tongariro, i després d'una pujada de 20 minuts se'ns va obrir davant nostre la Vall de Mordor. Una mica més amunt tenim vistes de pràcticament tota l'illa nord, fins i tot, el Mount Taranaki, a la punta oest de l'illa nord. Vam tenir unes vistes espectaculars dels volcans de la zona.

Vam dinar allà dalt, mentre un parell d'helicòpters voltaven per allà. Potser investigant l'origen dels moviments sísmics? La baixada que ens esperava era eterna, però va valer la pena, vam poder veure el Blue Lake, però blanc pel glaç. I també vam veure els Emerald Lakes, tot plegat, molt fotogènic.

Al final, 7h de caminada per visitar una zona molt interessant i conèixer gent molt maca.